Lediga jobb Poolia Sverige AB i Kungälv

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Kungälv. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kungälv som finns inom det yrket.

Administratör till välkänt företag i Kungälv

Ansök    Sep 24    Poolia Sverige AB    Orderadministratör
Om tjänsten Vi söker administratör till detta välkända företag med placering i Kungälv. Har du tidigare erfarenhet inom området och är en glad, positiv och kommunikativ lagspelare så är det rollen för dig. Välkommen med din ansökan Placering: Kungälv Start omgående och minst 6 mån med möjlighet till förlängning Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsuppgifter: - Fakturahantering, - Koordinering - Administration - Business support - Viss kundkontakt -... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker administratör till detta välkända företag med placering i Kungälv. Har du tidigare erfarenhet inom området och är en glad, positiv och kommunikativ lagspelare så är det rollen för dig.
Välkommen med din ansökan

Placering: Kungälv
Start omgående och minst 6 mån med möjlighet till förlängning


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifter:
- Fakturahantering,
- Koordinering
- Administration
- Business support
- Viss kundkontakt
- Interna kontakter



Vem är du?
Vi tror att du har
- Minst teoretisk gymnasial utbildning - fördelaktigt med högre utbildning
- 1-3 års arbetslivserfarenhet inom liknande roller
- Digital mindset, kunna jobba i olika IT system, bla Excel
- Svenska och engelska flytande i tal ock skrift, samt att du pratar Finska språket är meriterande




Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonomiassistent till Kungälv Rörläggeri!

Ansök    Sep 3    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Just nu söker vi en ekonomiassistent på deltid till Kungälvs Rörläggeri inom ARE gruppen Sverige. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så fort som möjligt och sträcker sig fram till årsskiftet. Du kan välja att arbeta mellan 50-80% Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Verksamheten behöver stöttning av en ekonomiassistent där du arbetar med löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, moms och skatteredovisning. Du är... Visa mer
Just nu söker vi en ekonomiassistent på deltid till Kungälvs Rörläggeri inom ARE gruppen Sverige. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så fort som möjligt och sträcker sig fram till årsskiftet. Du kan välja att arbeta mellan 50-80%


Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Verksamheten behöver stöttning av en ekonomiassistent där du arbetar med löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, moms och skatteredovisning. Du är medverkande i månadsbokslut samt framtagning av diverse ekonomirapporter. Du kommer arbeta med ett team på 2 personer.

Arbetstiderna är 07.16.00 och du utgår från kontoret i Kungälv.

Vem är du?
För att lyckas i rollen söker vi dig som är strukturerad, lättlärd och noggrann. Du har:

Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
Minst 1-2 års erfarenhet av en roll som ekonomiassistent.
Goda kunskaper i svenska och engelska
Goda kunskaper i Officepaketet samt Excel

Vi finner det meriterande om du har arbetat i systemen Entre och/eller Readsoft/Symbrio

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. Visa mindre

Administratör till välkänt företag i Kungälv

Ansök    Feb 28    Poolia Sverige AB    Orderadministratör
Om tjänsten Vi söker administratör till detta välkända företag och deras affärsområde Service&Solutions; med placering i Kungälv. Har du tidigare erfarenhet inom området och är en glad, positiv och kommunikativ lagspelare så är det rollen för dig. Välkommen med din ansökan Placering: Kungälv Heltid Start omgående och minst 6 mån med möjlighet till förlängning Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsuppgifter: - Fakturahantering, - Koordinering - Admini... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker administratör till detta välkända företag och deras affärsområde Service&Solutions; med placering i Kungälv. Har du tidigare erfarenhet inom området och är en glad, positiv och kommunikativ lagspelare så är det rollen för dig. Välkommen med din ansökan

Placering: Kungälv
Heltid
Start omgående och minst 6 mån med möjlighet till förlängning


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifter:
- Fakturahantering,
- Koordinering
- Administration
- Business support
- Viss kundkontakt
- Interna kontakter



Vem är du?
Vi tror att du har
- Minst teoretisk gymnasial utbildning - fördelaktigt med högre utbildning
- 1-3 års arbetslivserfarenhet inom liknande roller
- Digital mindset, kunna jobba i olika IT system, bla Excel
- Svenska och engelska flytande i tal ock skrift

Meriterande med finska språket


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Säljare med kundansvar till Färskvaruhuset

Ansök    Dec 28    Poolia Sverige AB    Innesäljare
Drivs du av att bygga långvariga relationer, har ett sinne för affärer och god kundförståelse? Vill du vara en del av ett engagerat och drivet säljteam med lång erfarenhet? Då har vi möjligheten för dig! Just nu söker vi en säljare med kundansvar till Färskvaruhuset i Kungälv! Om tjänsten I rollen som säljare kommer du ha ett viktigt uppdrag att göra Färskvaruhuset synligt hos butikerna och göra kunderna medvetna om Färskvaruhusets produkter. Du komme... Visa mer
Drivs du av att bygga långvariga relationer, har ett sinne för affärer och god kundförståelse? Vill du vara en del av ett engagerat och drivet säljteam med lång erfarenhet? Då har vi möjligheten för dig!

Just nu söker vi en säljare med kundansvar till Färskvaruhuset i Kungälv!


Om tjänsten
I rollen som säljare kommer du ha ett viktigt uppdrag att göra Färskvaruhuset synligt hos butikerna och göra kunderna medvetna om Färskvaruhusets produkter. Du kommer ha fokus på att upprätthålla och stärka befintliga kunderrelationer samt bearbeta nya potentiella kunder. Du blir en del av ett härligt säljteam där du kommer förstärka den dagliga försäljningen med ansvar för ett antal egna kunder.

Du kommer ansvara för att göra deras webordersystem mer synligt och tillgängligt för kunderna. Genom att aktivt berätta om fördelarna med webbeställningar och supportera kunderna längst vägen.

I denna roll kommer du även ha stort fokus på kampanjer. I ett nära samarbete med inköparna kommer du se till att kunder nås av kampanjer i tid samt se till att webbportalen är uppdaterad med rätt erbjudande. Du följer upp och säkerställer att kunder tagit del av kampanjerna.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Bearbetning av nya och befintliga kunder främst över telefon.
- Jobba aktivt med webordersystemet och se till att fler kunder lägger beställningar via webben.
- Arbete med framtagningsprocesser av erbjudanden, aktiviteter och kampanjer i samråd med säljledningen
- Säkerställa att nya såväl befintliga kunder nås av erbjudandet via hemsidan, eget webordersystem, e-post och andra relevanta digitala plattformar.


Vem är du?
För att vara rätt person för denna tjänst ser vi att du har tidigare dokumenterad erfarenhet av försäljning mot butik gärna inom dagligvaruhandeln. Du har god social förmåga, är duktig på att bygga långvariga relationer och skapar förtroende hos dina kunder och kollegor.

Vi tror att du som söker drivs av att skapa och upprätthålla goda kundrelationer, vilket grundas i ditt intresse för försäljning. Färskvaruhuset värdesätter sina kunder högst av allt och vill ge dem den bästa tänkbara service. Därför söker vi dig som är driven, konsultativ och serviceinriktad.

Vidare har du även:
- Körkort (gärna egen bil)
- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Meriterande är:
- Intresse eller erfarenhet av försäljning via digitala kanaler.
- Bakgrund inom dagligvaruhandel, gärna med inriktning mot färskvaror.

Urval sker löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vid ev. frågor ang. tjänsten vänligen kontakta Rekryteringskonsult Clara Pryde, [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan!


Om verksamheten
Färskvaruhuset startade 1958 i Kungälv under namnet KC Chark. 2003 byttes namnet till Färskvaruhuset, med siktet inställt på att bli en rikstäckande leverantör av kött, fågel, chark och delikatessvaror till detaljhandeln. En ambition som nu är på väg att uppfyllas!

Verksamheten bedrivs sedan 2005 i skräddarsydda lokaler på 3 000 kvm i Rollsbo. Hela fastigheten är modern, rationell och anpassad för snabb distribution av varor över hela landet.

Färskvaruhuset är ett helt fristående företag och är inte bundet till några kedjor eller organisationer. Visionen är att vara det fria alternativet, för alla inom svensk detaljhandel. Färskvaruhuset säljer livsmedel till ca 400 kunder, tillväxttakten har varit stor sedan starten i Rollsbo och många nya kunder har strömmat till. Marknaden står inte still, därför arbetar dom ständigt på att bli bättre och mer effektiva.

Klicka på länken för att läsa mer: www.farskvaruhuset.se Visa mindre

Digital marknadsförare till livsmedelsföretag!

Ansök    Feb 13    Poolia Sverige AB    Marknadsförare
Till vår kund inom livsmedelsbranschen i Kungälv söker vi tre drivna och kundorienterade Digitala Marknadsförare. Det är en viktig roll där du kommer att vara med och påverka hur verksamheten kommer att jobba framöver inom det digitala landskapet. Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskemål om start 26 april med senare startdatum är även möjligt. Tjänsten och sträcker sig till årsskiftet med god chans till förlängning! Sök rollen redan idag då intervjuer ... Visa mer
Till vår kund inom livsmedelsbranschen i Kungälv söker vi tre drivna och kundorienterade Digitala Marknadsförare. Det är en viktig roll där du kommer att vara med och påverka hur verksamheten kommer att jobba framöver inom det digitala landskapet. Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskemål om start 26 april med senare startdatum är även möjligt. Tjänsten och sträcker sig till årsskiftet med god chans till förlängning!

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten

Vi erbjuder dig att bli en del av Sveriges största inhousebyrå där du är med och gör vardagen lite enklare för miljontals människor varje dag. Hos vår kund skapas kommunikation som gör skillnad för drygt 1300 butiker runt om i landet samt alla övriga bolag inom koncernen. Som inhousebyrå kombineras detaljkunskap om kunden med spetskompetens inom kommunikation och olika mediekanaler – ett brett och spännande verksamhetsområde. Vår kund är helt enkelt en heltäckande kommunikationsbyrå som just nu letar medarbetare till sin stora verksamhet där du kan bli en av dem.

I rollen kommer du att ansvara för att driva marknadsföring inom Sök, displaynätverk och sociala medier samt hantera och optimera kampanjer för butiker. Du för även dialog med butiker om deras behov och förutsättningar. Du är del av ett team som arbetar med kundens olika kanaler och är ansvarig för att kommunicera utvecklingen för de digitala kanalerna i denna grupp. Har du stort intresse för att testa nya saker och lösningar i ditt arbete och för att söka förbättringspotential kommer du att trivas i rollen!

Tjänsterna är på 100 % med placering i Kungälv. Det finns möjlighet till distansarbete cirka 2 dagar i veckan.

Vem är du?
Vi söker dig som är kreativ med god känsla för design. Du är öppen, social och lösningsorienterad med ett affärsmässigt tänk. Du är resultatorienterad och som drivs av kontinuerlig förbättring för att nå långsiktiga resultat. Vi ser att du har en analytisk förmåga och är noggrann. I övrigt ser vi att du har;

Relevant eftergymnasial utbildning inom media/reklam/IT.
2-5 års erfarenhet från hantering av kampanjer i Sök, displaynätverk och sociala medier från marknadsavdelning eller kommunikationsbyrå.
Du är trygg i din kunddialog och vana i att presentera underlag för kund.
Certifikat I Google Ads Fundamentals.
Kunskap i att hantera plattformar och verktyg för digital marknadsföring och analytiska verktyg som Google Analytics.
Kunskap i Microsoft Office, främst Excel och Powerpoint och kan arbeta effektivt i både Mac- och PC-miljö.
Flytande svenska och engelska.

Om verksamheten
Inom sälj och marknad finns många kreativa möjligheter. Med en bredd från marknadschef och säljare till inköpare, informatörer och webbredaktörer har vi tjänster och uppdrag som kan intressera dig. Som konsult får du möjligheten att testa olika yrken och få en bred erfarenhet längs vägen fram till ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Visa mindre

Lagerchef till Duschprodukter Group i Kungälv

Ansök    Jul 15    Poolia Sverige AB    Lagerchef
Duschprodukter Group är ett mindre och familjärt företag som säljer dusch- och badrumsprodukter och som befinner sig på en tillväxtresa i en större koncern där det finns stora möjligheter att utvecklas och att påverka! I samband med detta behöver de stärka teamet med en Lagerchef på huvudkontoret i Kungälv. Tjänsten är på heltid med flexibelt startdatum efter semestrarna, men gärna så snart som möjligt. Om tjänsten På Duschprodukter Group erbjuds du: • E... Visa mer
Duschprodukter Group är ett mindre och familjärt företag som säljer dusch- och badrumsprodukter och som befinner sig på en tillväxtresa i en större koncern där det finns stora möjligheter att utvecklas och att påverka! I samband med detta behöver de stärka teamet med en Lagerchef på huvudkontoret i Kungälv. Tjänsten är på heltid med flexibelt startdatum efter semestrarna, men gärna så snart som möjligt.

Om tjänsten
På Duschprodukter Group erbjuds du:
• Ett attraktivt jobb i en spännande bransch med stor potential
• Möjligheten att få göra skillnad i bolagets tillväxtresa
• Ett familjärt bolag i ett stort sammanhang i och med tillhörigheten i Salix Group & Volati
• Möjlighet till utveckling på sikt i en koncerngemensam akademi
• Nära samarbete tillsammans med ett team bestående av innesälj, inköp & marknad

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Lagerchef har du ett övergripande ansvar för företagets hantering av lager och logistik, vilket omfattar såväl det samordnande ansvaret för in- och utleveranser inklusive fraktbokning. Du ser till att flödet fungerar som det ska samt utvecklar arbetssättet för att kunna växla upp i bolagets tillväxtresa. Även operativt arbete kommer att inkluderas i din vardag och du kommer att jobba praktiskt med orderplock, lossning och lastning. Du kommer även ha ett ett ledningsansvar för plockpersonal på lagret, bestående av ca 3-5 personer, där du fördelar arbetsuppgifter och håller ihop teamet.

Duschprodukter använder sig av LogTrade och Garp som transportsystem och affärssystem.

Som Lagerchef kommer du att ingå i ledningsgruppen. Du rapporterar till VD, Jan-Peter Rissel.

Vem är du?
Vi tror att du likt som övriga medarbetare på Duschprodukter Group är en ödmjuk lagspelare som vill vara med och påverka och driva företaget framåt. Du har goda kunskaper av att jobba med logistik med några års erfarenhet av en liknande roll. Utöver detta är du trygg i rollen som ledare och vet vad det innebär att ha personalansvar.

För att trivas i rollen och bolaget ser vi även att du:
• Är framåt, vågar och driver processer framåt
• Har ett öga för ordning och reda och kan jobba strukturerat
• Vill växa, få utmaningar och utvecklas
• Är lösningsorienterad
• Har god IT-förståelse

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ovan nämnda IT-system samt talar och skriver engelska flytande. Har du även högskoleutbildning inom logistikområdet ses det som meriterande.

Om verksamheten
Duschprodukter Group är en syskonskara av varumärken (Arrow, Duschy & Demerx) som förenas av vår passion för badrums- och duschupplevelser. Tillsammans är vi en komplett och oberoende leverantör av badrums- och duschprodukter. Vi har full kontroll över hela värdekedjan från produktutveckling via produktion till sälj och service och kan därigenom skapa en unik kundupplevelse för stora som små återförsäljare.
Samtliga varumärken bildades under 60- och 70-talet men under sommaren 2022 gick bolagen samman i Duschprodukter Group efter att ha blivit en del av Salix Group. Salix Group, med 13 olika bolag i portföljen och med en årlig omsättning på 2,7 Mdr, ägs vidare av Volati med 6,7 Mdr i årlig omsättning och ca.1800 anställda.
Mer information finner du på: www.dpsgroup.se

I denna rekrytering samarbetar DPS Group med Poolia Väst. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg och så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. P.g.a. semestertider så kommer intressanta kandidater att kontaktas först v. 34 .
För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via "Ansök här" i annonsen.
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Dataanalytisk Marknadsförare till ett känt livsmedelsföretag i Kungälv!

Ansök    Jun 8    Poolia Sverige AB    Marknadskoordinator
Vi söker en Campaign Builder / Marknadsförare, med fokus på databas och tekniskt kampanjbygge inom marknadsföring! Vår kund förstärker sitt härliga team av Campaign Builders för deras riktade marknadsföring! Tycker du det vore spännande att få vara en del av de riktade kampanjer som skickas ut till vår kunds ”Stammisar”, älskar att nörda i databaser och har erfarenhet av - då är du som klippt och skuren att bli vår konsultkollega! Om tjänsten Som Campa... Visa mer
Vi söker en Campaign Builder / Marknadsförare, med fokus på databas och tekniskt kampanjbygge inom marknadsföring! Vår kund förstärker sitt härliga team av Campaign Builders för deras riktade marknadsföring!

Tycker du det vore spännande att få vara en del av de riktade kampanjer som skickas ut till vår kunds ”Stammisar”, älskar att nörda i databaser och har erfarenhet av - då är du som klippt och skuren att bli vår konsultkollega!

Om tjänsten
Som Campaign Builder / Marknadsförare har du möjlighet att vara del i många sammanhang. Du ansvarar för att förvalta och förbättra de kampanjer som finns, initiera och delta i utveckling av både plattformen och kampanjer, vara delaktig i tjänsteutvecklings- och innovationsprojekt och ansvara för att bygga nya kampanjer. Ditt ansvar löper genom hela processen tillsammans med andra nära kollegor hos oss på Reklam - från att vi når rätt kund, i rätt tid, i rätt kanal, med rätt erbjudande och till rätt pris.
Du är också vår specialist som stöttar med kunskap och rådgivning kring nyttjandet av vår kunddatabas. Här ingår också att ge rekommendationer till lösningar och stötta i metodik kring kundurval, kampanjuppbyggnad och kanalval.

Teamets uppdrag är föränderliga och flexibla i takt med att omvärlden och vårt övergripande fokus och mål ändras. Därför är det också en viktig del i arbetet att ständigt jobba med förbättringar, effektiviseringar och kvalitetssäkring i både arbetsprocesser, kampanjflöden och system/verktyg.

Och sist men inte minst är vi väldigt stolta över vårt grymma team! Vi har ett nära samarbete inom teamet där vi hjälper varandra och stöttar med problemlösning. Vi har egna ansvarsområden och jobbar agilt tillsammans med andra team och på samma sätt planeras och prioriteras våra uppdrag.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med placering i Kungälv med möjlighet till viss distansarbete. Nu när vi närmar oss sommaren så räknar vi nästan inte med att start hinner ske innan det är dags att ta semester. Så arbetshypotesen kring start är efter sommaren – men ju förr desto bättre - fram till 2022-12-31 med goda chanser till förlängning.

Vem är du?
Vår omvärld förändras snabbt och för att trivas i rollen tror vi att du gillar att vara en del i ständigt pågående utvecklings- och förändringsarbete. Du tycker om att samarbeta i team men är också självgående och har stort eget driv, engagemang och initiativförmåga. En del i arbetet är att jobba med ständig kvalitetssäkring och förbättringar och du triggas av problemlösning och tycker det är kul att få djupdyka för att förstå eller lösa en uppgift. I rollen har du ett brett nätverk och tycker om att kommunicera. Du är också strukturerad, analytisk och pedagogisk med en förmåga att kunna visualisera data och förklara komplexa samband på ett logiskt och förståeligt sätt. I övrigt ser vi att du har;

• En akademisk utbildning eller motsvarande inom marknadsföring med inriktning Marketing Automation.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet och en teknisk bakgrund att jobba med kampanjverktyg och/eller databaser. Gärna erfarenhet av CRM.
• Lätt för att förstå helheten i tekniskt komplexa systemlandskap och är intresserad av att lära dig ny teknik.
• Behärskar svenska och engelska i tal och skift.

Teknisk kompetens:
• 3-5 års erfarenhet av att jobba med och i databaser.
• 3-5 års erfarenhet av .

Meriterande kompetens:
• Vi ser gärna att du är van vid agila arbetsmetoder.

Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Campaign Builder till ett känt livsmedelsföretag i Kungälv!

Ansök    Maj 24    Poolia Sverige AB    Marknadskoordinator
Vi söker en Campaign Builder, med fokus på databas och tekniskt kampanjbygge inom marknadsföring! Vår kund förstärker sitt härliga team av Campaign Builders för deras riktade marknadsföring! Tycker du det vore spännande att få vara en del av de riktade kampanjer som skickas ut till våra ”Stammisar”, älskar att nörda i databaser och har erfarenhet av - då är du som klippt och skuren att bli vår konsultkollega! Om tjänsten Som Campaign Builder har du möj... Visa mer
Vi söker en Campaign Builder, med fokus på databas och tekniskt kampanjbygge inom marknadsföring! Vår kund förstärker sitt härliga team av Campaign Builders för deras riktade marknadsföring!

Tycker du det vore spännande att få vara en del av de riktade kampanjer som skickas ut till våra ”Stammisar”, älskar att nörda i databaser och har erfarenhet av - då är du som klippt och skuren att bli vår konsultkollega!

Om tjänsten
Som Campaign Builder har du möjlighet att vara del i många sammanhang. Du ansvarar för att förvalta och förbättra de kampanjer som finns, initiera och delta i utveckling av både plattformen och kampanjer, vara delaktig i tjänsteutvecklings- och innovationsprojekt och ansvara för att bygga nya kampanjer. Ditt ansvar löper genom hela processen tillsammans med andra nära kollegor hos oss på Reklam - från att vi når rätt kund, i rätt tid, i rätt kanal, med rätt erbjudande och till rätt pris.
Du är också vår specialist som stöttar med kunskap och rådgivning kring nyttjandet av vår kunddatabas. Här ingår också att ge rekommendationer till lösningar och stötta i metodik kring kundurval, kampanjuppbyggnad och kanalval.

Teamets uppdrag är föränderliga och flexibla i takt med att omvärlden och vårt övergripande fokus och mål ändras. Därför är det också en viktig del i arbetet att ständigt jobba med förbättringar, effektiviseringar och kvalitetssäkring i både arbetsprocesser, kampanjflöden och system/verktyg.

Och sist men inte minst är vi väldigt stolta över vårt grymma team! Vi har ett nära samarbete inom teamet där vi hjälper varandra och stöttar med problemlösning. Vi har egna ansvarsområden och jobbar agilt tillsammans med andra team och på samma sätt planeras och prioriteras våra uppdrag.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med placering i Kungälv med möjlighet till viss distansarbete. Nu när vi närmar oss sommaren så räknar vi nästan inte med att start hinner ske innan det är dags att ta semester. Så arbetshypotesen kring start är efter sommaren – men ju förr desto bättre - fram till 2022-12-31 med goda chanser till förlängning.

Vem är du?
Vår omvärld förändras snabbt och för att trivas i rollen tror vi att du gillar att vara en del i ständigt pågående utvecklings- och förändringsarbete. Du tycker om att samarbeta i team men är också självgående och har stort eget driv, engagemang och initiativförmåga. En del i arbetet är att jobba med ständig kvalitetssäkring och förbättringar och du triggas av problemlösning och tycker det är kul att få djupdyka för att förstå eller lösa en uppgift. I rollen har du ett brett nätverk och tycker om att kommunicera. Du är också strukturerad, analytisk och pedagogisk med en förmåga att kunna visualisera data och förklara komplexa samband på ett logiskt och förståeligt sätt. I övrigt ser vi att du har;

• En akademisk utbildning eller motsvarande inom marknadsföring med inriktning Marketing Automation.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet och en teknisk bakgrund att jobba med kampanjverktyg och/eller databaser. Gärna erfarenhet av CRM.
• Lätt för att förstå helheten i tekniskt komplexa systemlandskap och är intresserad av att lära dig ny teknik.
• Behärskar svenska och engelska i tal och skift.

Teknisk kompetens:
• 3-5 års erfarenhet av att jobba med och i databaser.
• 3-5 års erfarenhet av .

Meriterande kompetens:
• Vi ser gärna att du är van vid agila arbetsmetoder.

Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Campaign Builder till ett känt livsmedelsföretag i Kungälv!

Ansök    Maj 24    Poolia Sverige AB    Marknadskoordinator
Vi söker en Campaign Builder, med fokus på databas och tekniskt kampanjbygge inom marknadsföring! Vår kund förstärker sitt härliga team av Campaign Builders för deras riktade marknadsföring! Tycker du det vore spännande att få vara en del av de riktade kampanjer som skickas ut till våra ”Stammisar”, älskar att nörda i databaser och har erfarenhet av - då är du som klippt och skuren att bli vår konsultkollega! Om tjänsten Som Campaign Builder har du möj... Visa mer
Vi söker en Campaign Builder, med fokus på databas och tekniskt kampanjbygge inom marknadsföring! Vår kund förstärker sitt härliga team av Campaign Builders för deras riktade marknadsföring!

Tycker du det vore spännande att få vara en del av de riktade kampanjer som skickas ut till våra ”Stammisar”, älskar att nörda i databaser och har erfarenhet av - då är du som klippt och skuren att bli vår konsultkollega!

Om tjänsten
Som Campaign Builder har du möjlighet att vara del i många sammanhang. Du ansvarar för att förvalta och förbättra de kampanjer som finns, initiera och delta i utveckling av både plattformen och kampanjer, vara delaktig i tjänsteutvecklings- och innovationsprojekt och ansvara för att bygga nya kampanjer. Ditt ansvar löper genom hela processen tillsammans med andra nära kollegor hos oss på Reklam - från att vi når rätt kund, i rätt tid, i rätt kanal, med rätt erbjudande och till rätt pris.
Du är också vår specialist som stöttar med kunskap och rådgivning kring nyttjandet av vår kunddatabas. Här ingår också att ge rekommendationer till lösningar och stötta i metodik kring kundurval, kampanjuppbyggnad och kanalval.

Teamets uppdrag är föränderliga och flexibla i takt med att omvärlden och vårt övergripande fokus och mål ändras. Därför är det också en viktig del i arbetet att ständigt jobba med förbättringar, effektiviseringar och kvalitetssäkring i både arbetsprocesser, kampanjflöden och system/verktyg.

Och sist men inte minst är vi väldigt stolta över vårt grymma team! Vi har ett nära samarbete inom teamet där vi hjälper varandra och stöttar med problemlösning. Vi har egna ansvarsområden och jobbar agilt tillsammans med andra team och på samma sätt planeras och prioriteras våra uppdrag.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med placering i Kungälv med möjlighet till viss distansarbete. Nu när vi närmar oss sommaren så räknar vi nästan inte med att start hinner ske innan det är dags att ta semester. Så arbetshypotesen kring start är efter sommaren – men ju förr desto bättre - fram till 2022-12-31 med goda chanser till förlängning.

Vem är du?
Vår omvärld förändras snabbt och för att trivas i rollen tror vi att du gillar att vara en del i ständigt pågående utvecklings- och förändringsarbete. Du tycker om att samarbeta i team men är också självgående och har stort eget driv, engagemang och initiativförmåga. En del i arbetet är att jobba med ständig kvalitetssäkring och förbättringar och du triggas av problemlösning och tycker det är kul att få djupdyka för att förstå eller lösa en uppgift. I rollen har du ett brett nätverk och tycker om att kommunicera. Du är också strukturerad, analytisk och pedagogisk med en förmåga att kunna visualisera data och förklara komplexa samband på ett logiskt och förståeligt sätt. I övrigt ser vi att du har;

• En akademisk utbildning eller motsvarande inom marknadsföring med inriktning Marketing Automation.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet och en teknisk bakgrund att jobba med kampanjverktyg och/eller databaser. Gärna erfarenhet av CRM.
• Lätt för att förstå helheten i tekniskt komplexa systemlandskap och är intresserad av att lära dig ny teknik.
• Behärskar svenska och engelska i tal och skift.

Teknisk kompetens:
• 3-5 års erfarenhet av att jobba med och i databaser.
• 3-5 års erfarenhet av .

Meriterande kompetens:
• Vi ser gärna att du är van vid agila arbetsmetoder.

Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Enhetschef till offentlig verksamhet i Kungälv

För vår kund inom offentlig sektor söker vi en Enhetschef inom Lokalvård. Vår kunds lokalvårdsverksamhet är inne i en expansiv utvecklingsfas. Du kommer att vara en viktig länk i deras serviceleverans av lokalvård, både i egen intern leverans och som ansvarig i kontakter med kundens externa leverantörer. Du ingår i ledningsgruppen för område Service. De söker nu dig som har ett intresse för modern lokalvård och ser förbättringsarbete som en del i utveckl... Visa mer
För vår kund inom offentlig sektor söker vi en Enhetschef inom Lokalvård.

Vår kunds lokalvårdsverksamhet är inne i en expansiv utvecklingsfas. Du kommer att vara en viktig länk i deras serviceleverans av lokalvård, både i egen intern leverans och som ansvarig i kontakter med kundens externa leverantörer. Du ingår i ledningsgruppen för område Service. De söker nu dig som har ett intresse för modern lokalvård och ser förbättringsarbete som en del i utveckling att driva verksamheten i en period mellan ordinarie chefer.

Uppdraget är via oss på Poolia som konsult och pågår fram till sista augusti till en början, men för rätt person finns det goda möjligheter att bli anställd direkt hos vår kund. Vi hoppas att du kan börja omgående. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du gillar utvecklings- och förändringsarbete och brinner för att tillsammans med vår kunds medarbetare arbeta i en organisation där deras serviceleverans bidrar till en god miljö i kommunens lokaler. Att leverera god service är viktigt för dig liksom goda arbetsförhållanden och nöjda beställare. Tillsammans med dina medarbetare arbetar du för en leverans av effektiv och kvalitativ lokalvård med så liten miljöpåverkan som möjligt. Genom ett tydligt ledarskap stödjer, utvecklar och motiverar du medarbetarna så att ni tillsammans når verksamhetens mål och kundens krav. De är mitt i ett förändringsarbete där de arbetar för en effektivare verksamhet. Med ditt ledarskap sätter du krav och skapar förutsättningar för att medarbetarna utvecklas och vill vara delaktiga och kreativa. Det är viktigt att du är tydlig i ditt ledarskap. Du ansvarar och säkerställer upphandlat externt städavtal och du är ansvarig för kvalitetsarbete och uppföljning med leverantörer, interna som externa.

I din roll har du det övergripande ansvaret för avdelningens verksamhet med budget-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du ansvarar för planering, uppföljning och utvärdering av verksamheten.

I samarbete med avdelningens gruppledare planerar du och fördelar arbetet. Tillsammans med dina medarbetare säkrar du att verksamheten präglas av kontinuerlig utveckling med kvalitet i fokus. Du har god kommunikationsförmåga, bra på att se samordningsvinster i verksamheten.


Vem är du?
• Vår kund ser att du har flerårig chefserfarenhet och är trygg i din roll. Du har en förmåga att engagera och stötta dina medarbetare. Du är driven och lösningsorienterad, och organiserar, förankrar och når resultat i ditt arbete. Som ledare har du hög social kompetens och ett öppet, engagerat arbetssätt.
• Du arbetar kostnadseffektivt liksom metodiskt och kvalitetsorienterat.
• Erfarenhet från kommunal eller annan politiskt styrd verksamhet.
• Vidare vill de att du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana. B-körkort är ett krav.

Det är meriterande om du:
• Har en högskoleexamen inom ekonomi, ledarskap, servicemanagement eller motsvarande som arbetsgivaren anser vara lämplig.
• Har en SRY-utbildning.

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid. Visa mindre

HR Business Partner till Michelin i Kungälv!

Har du erfarenhet av avtal och förhandlingar inom bluecollar-segmentet? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu en HR Business Partner till vår kund Michelin i Kungälv! Rollen är ett konsultuppdrag på 1 år med start omgående. Rollen är på heltid och du arbetar minst 2-3 dagar ifrån Kungälvskontoret! Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande. Om tjänsten I rollen som HR Business Partner arbetar du generellt med olika områden inom HR och rollen är ... Visa mer
Har du erfarenhet av avtal och förhandlingar inom bluecollar-segmentet? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu en HR Business Partner till vår kund Michelin i Kungälv! Rollen är ett konsultuppdrag på 1 år med start omgående. Rollen är på heltid och du arbetar minst 2-3 dagar ifrån Kungälvskontoret! Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande.

Om tjänsten
I rollen som HR Business Partner arbetar du generellt med olika områden inom HR och rollen är uppdelade i 3 ben. Du kommer arbeta med förhandlingar med facket, actionplaner, förbättringsarbete , ordningsregler och samverkansmöten. Du arbetar med Health and Safety på nordisk nivå angående regler i olika länder och skyddsronder. Du agerar även support i frågor angående lön, pension, försäkringar mot samtliga nordiska länder där du kommer ha regelbundna möten om förbättringsmöjligheter, mallar/processer och ansvarsområden. Samt övriga HR-frågor.

Resor till kontoret i Stockholm förekommer.

Vem är du?
För att lyckas i denna roll har du tidigare arbetat i liknande roller och du har arbetat med avtal och förhandlingar inom Blue Collor-segemenet. Som person har du förmågan att arbeta självständigt och du har koll på lagar, regler och policies. Du är drivande, ansvarsfull och kommunikativ. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Marketing Automation Specialist till företag i Kungälv!

Ansök    Jun 17    Poolia Sverige AB    Marknadsförare
Är du en tekniskt kunnig marknadsförare? Titta hit! Just nu söker vi på Poolia en konsult för ett uppdrag som Marketing Automation Specialist. Du kommer att tillhöra avdelningen ”Reklam” och ha fokus på databas och tekniskt kampanjbygge inom marknadsföring. Uppdraget är på heltid med placeringsort i Kungälv med start omgående och beräknad längd fram tills årsskiftet. Det finns mycket goda möjligheter att bli förlängd efter detta. Sök redan idag så du inte ... Visa mer
Är du en tekniskt kunnig marknadsförare? Titta hit! Just nu söker vi på Poolia en konsult för ett uppdrag som Marketing Automation Specialist. Du kommer att tillhöra avdelningen ”Reklam” och ha fokus på databas och tekniskt kampanjbygge inom marknadsföring. Uppdraget är på heltid med placeringsort i Kungälv med start omgående och beräknad längd fram tills årsskiftet. Det finns mycket goda möjligheter att bli förlängd efter detta. Sök redan idag så du inte går miste om denna möjlighet!

Om tjänsten
Gillar du som vi att djupdyka i databaser, pratar obehindrat och vill vara med och utveckla tekniken som skapar riktigt bra kampanjer? Då är du som klippt och skuren för denna roll!

Som Marketing Automation Specialist har du möjlighet att vara del i många sammanhang. Du ansvarar för att förvalta och förbättra de kampanjer som finns, initiera och delta i utveckling av både plattformen och kampanjer, vara delaktig i tjänsteutvecklings- och innovationsprojekt och ansvara för att bygga nya kampanjer. Ditt ansvar löper genom hela processen tillsammans med andra nära kollegor på avdelning Reklam - från att nå rätt kund, i rätt tid, i rätt kanal, med rätt erbjudande och till rätt pris.

Du är också Reklams specialist som stöttar med kunskap och rådgivning kring nyttjandet av kunddatabas. Här ingår också att ge rekommendationer till lösningar och stötta i metodik kring kundurval, kampanjuppbyggnad och mediaval

Kundens omvärld förändras snabbt och för att trivas i rollen tror vi att du gillar att vara en del i ständigt pågående utvecklings- och förändringsarbete. En del i arbetet är att jobba med ständig kvalitetssäkring och förbättringar och vi hoppas därför att du triggas av problemlösning och att du gärna grottar gärna ner dig för att förstå eller lösa en uppgift.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT, marknadsföring eller likvärdig inriktning. Du har också minst 3 års arbetslivserfarenhet och en teknisk bakgrund att jobba med kampanjverktyg och/eller databaser. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Marketing Automation/CRM och att du har lätt för att förstå helheten i tekniskt komplexa systemlandskap och är intresserad av att lära dig ny teknik. Du har vana att arbeta i agila arbetsmetoder samt har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi letar efter dig som:
• Tycker om att samarbeta i team men är också självgående och har stort eget driv, engagemang och initiativförmåga.
• Har ett brett nätverk och tycker om att kommunicera
• Är strukturerad, analytisk och pedagogisk med en förmåga att kunna visualisera data och förklara komplexa samband på ett logiskt och förståeligt sätt.



Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

UX-designer till välkänt livsmedelsföretag!

Har du en akademisk utbildning inom UX-design eller motsvarande och har minst 3 års arbetslivserfarenhet som UX-designer? Är du en person som är analytiskt, kreativ och affärsmässig? Då har vi en ny utmaning för dig! Till ett välkänt livsmedelsföretag söker vi nu dig som vill arbeta tätt tillsammans med ditt team för att bland annat utveckla arbetsflöden, skapa visioner och målbilder samt säkerställa helhetsupplevelsen i produkterna och systemet. Varmt ... Visa mer
Har du en akademisk utbildning inom UX-design eller motsvarande och har minst 3 års arbetslivserfarenhet som UX-designer? Är du en person som är analytiskt, kreativ och affärsmässig? Då har vi en ny utmaning för dig!
Till ett välkänt livsmedelsföretag söker vi nu dig som vill arbeta tätt tillsammans med ditt team för att bland annat utveckla arbetsflöden, skapa visioner och målbilder samt säkerställa helhetsupplevelsen i produkterna och systemet.
Varmt välkommen med din ansökan - urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Konsultuppdraget är en heltidstjänst med start så snart som möjligt i 6 månader med chans till förlängning. Placering i Kungälv med flexibilitet kring arbete hemifrån.

Som UX-designer är ditt ansvar att säkerställa användarupplevelsen, att det är en lösning som är enkel, optimerad och anpassad efter användarens behov.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Research i form av användarstudier och omvärldsanalys, dokumentation och analys
• Kartlägga arbetsflöden och processer
• Visualisering av insikter, användningsmönster och användarresor.
• Omsätta regler, krav, behov och möjligheter till konceptuella lösningar.
• Skapa både visioner och målbilder samt detaljering av lösning.
• Användartester för att validera effektmål och undersöka hur förslag och lösningar kan förbättras ytterligare.
• Arbeta tillsammans med utvecklare och produkt-/funktionsägare med lämpliga steg för utveckling och validering av vald lösning.
• Jobba tätt med frontendutvecklare för att försäkra att implementationen av lösningen ser ut och funkar optimalt. Arbeta tillsammans med relaterade UX-team för att säkerställa helhetsupplevelsen i våra produkter/system.
• Framtagande av grafiska UI-element för användning inom bolagets interna och externa kanaler
• Förvaltning och utveckling av framtagen designmanual
• Bevaka trender och utveckling inom UX/UI internt och externt.

Vem är du?
För att vara kvalificerad för konsultuppdraget ser vi att du har:
• Akademisk utbildning inom UX-design eller motsvarande.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet som UX-designer
• Mycket goda kunskaper i prototypande av användargränssnitt utifrån workshops och användarstudier/-intervjuer.
• Goda kunskaper i relevanta UX-metodiker inom research, kartläggning och visualisering
• Erfarenhet av arbetsmetoder såsom agile, lean och liknande.
• Erfarenhet av mjukvaruutveckling i team.
• Erfarenhet av Low Fidelity (skisser, wireframes osv) och High Fidelity Prototyping (Sketch, HTML/CSS/JS eller liknande)

Kunskap inom UX-writing är meriterande!

Som person ser vi att du har en stark förmåga att förstå användaren och omvandla dessa insikter till bra design. Du är lyhörd, flexibel och har en förmåga att beskriva användarresor. Du har en bra samarbetsförmåga och uppskattar gott teamwork samtidigt som du även är trygg i självständigt arbete. Du har god kommunikationsförmåga och är analytisk, nyfiken och drivande i ditt förhållningssätt. Din nyfikenhet innebär att du tycker om eget lärande och tar ansvar för det. Vidare är du kreativ och övertygande i ditt arbete och du har en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya områden och förutsättningar. Du är alltid affärsmässig bland prioriteringar - både i leverans och tid.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonomiassistent på 50% till Berlex i Kungälv

Ansök    Nov 23    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Just nu letar vi efter en ekonomiassistent på deltid till Berlex i Kungälv! Vi letar efter dig som känner dig trygg och är självgående i denna roll. Uppdraget är ett vikariat och beräknas starta i början av januari och pågår under ett år. Vi intervjuar löpande så se till att sök tjänsten redan idag så du inte går miste om chansen till detta uppdrag hos vår härliga kund! Om tjänsten Konsultuppdraget är på deltid 50% och du kommer att utgå från Berlex konto... Visa mer
Just nu letar vi efter en ekonomiassistent på deltid till Berlex i Kungälv! Vi letar efter dig som känner dig trygg och är självgående i denna roll. Uppdraget är ett vikariat och beräknas starta i början av januari och pågår under ett år. Vi intervjuar löpande så se till att sök tjänsten redan idag så du inte går miste om chansen till detta uppdrag hos vår härliga kund!

Om tjänsten
Konsultuppdraget är på deltid 50% och du kommer att utgå från Berlex kontor i Kungälv, och jobba 4 h/dag. Dock finns det ett visst utrymme att vara flexibel gällande detta. Som Ekonomiassistent hos vår kund ingår du i en arbetsplats bestående av ca 30 andra kollegor inom olika områden. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att bestå av att hantera in- och utbetalningar, leverantörreskontra, attest av leverantörsfakturor, fakturering och påminnelser.

Vem är du?
Vi letar efter dig som är självgående med dessa arbetsuppgifter och har något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver ha en förståelse för dessa arbetsuppgifter och ett sinne för siffror. Vi ser helst att du har tidigare erfarenheter av att jobba i systemet Pyramid. Som person är du inte rädd för att ta för dig och tar ett stort ansvar över dina arbetsuppgifter. Att du är noggrann och ser till att allt blir rätt och riktigt ser vi som en självklarhet i denna roll. Du pratar svenska flytande och har en god förståelse för engelska i tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Säljare Entreprenadmaskiner till Söderberg & Haak

Ansök    Maj 5    Poolia Sverige AB    Account manager
Poolia söker för rekrytering till Söderberg & Haak en relationsskapande och affärsorienterad Säljare inriktade mot Entreprenadmaskiner. Ditt distrikt kan delvis anpassas efter din bostadsort men nuvarande distrikt är Västra Götaland och Halland. Du erbjuds en tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Dina a... Visa mer
Poolia söker för rekrytering till Söderberg & Haak en relationsskapande och affärsorienterad Säljare inriktade mot Entreprenadmaskiner. Ditt distrikt kan delvis anpassas efter din bostadsort men nuvarande distrikt är Västra Götaland och Halland. Du erbjuds en tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete i ett väletablerat och växande företag med korta beslutsvägar, hög ambitionsnivå och en närhet till sina kunder. De världsledande tillverkarna Komatsu och Bomag kommer att ingå i din produktportfölj.

I rollen som Säljare Entreprenadmaskiner är du ansvarig för en egen kundportfölj. Du arbetar både med nykundsbearbetning och med utveckling av befintliga kunder. Du jobbar med olika målgrupper (främst mindre och medelstora företag) såsom exempelvis entreprenadföretag, anläggningsföretag och byggbolag. Du samarbetar också med nationell KAM gällande större kunder.

Du arbetar med hela försäljningsprocessen från kundprospektering, besöksbokning, behovsanalys, rådgivning, offertskrivande och avtalsförhandlingar. Vidare genomför du vissa produktutbildningar, deltar vid mässor och andra interna och externa säljaktiviteter. Du strävar efter att bygga långsiktiga kundrelationer.

Tjänsten rapporterar till Platschefen i Kungälv.

Vem är du?
Vi söker dig med tidigare B2B säljerfarenhet. Vi ser det som mycket meriterande och värdefullt om du redan arbetar med försäljning av entreprenadmaskiner. Du kan också ha erfarenhet av försäljning av tunga fordon inom lantbruks-, lastbils- eller bussektorn.

Har du någon form av påbyggnadsutbildning inom försäljning från IHM, KY/YH eller högskola är det en fördel men du kan ha också ha fått önskad kunskap genom dina tidigare anställningar.

Att du har säljerfarenhet med goda resultat ser vi som en självklarhet. Vi ser det som en fördel om du har kunskap om våra olika målgrupper. Du har också ett allmänt tekniskt intresse.

För tjänsten krävs att du behärskar svenska i tal och skrift. Du har också minst normalgoda kunskaper i engelska.

Vi vill att du behärskar Office-paketet och har erfarenhet av affärs- och CRM-system.

För att vara framgångsrik som Säljare Entreprenadmaskiner tror vi att följande egenskaper är viktiga:

• Affärsorienterad, professionell och målinriktad
• Relationsskapande och förtroendeingivande
• Lyhörd och rådgivande
• Drivande, engagerad, självgående och proaktiv
• Långsiktigt tänkande med en vilja att hjälpa kunder
• Systematisk och strukturerad

B-körkort krävs för tjänsten.

Om verksamheten
Söderberg & Haak är Sveriges ledande privata aktör inom maskinhandel för lantbruk, industri och entreprenad. Vi marknadsför ledande varumärken som Komatsu, Bomag, Deutz-Fahr, Krone, Amazone, DALBO och Geringhoff. Läs mer på https://www.sodhaak.se Visa mindre

Verkmästare Söderberg & Haak Kungälv

Ansök    Aug 20    Poolia Sverige AB    Verkstadschef
Poolia söker för rekrytering till Söderberg & Haak i Kungälv en tekniskt kunnig och kundorienterad Verkmästare med ledarförmåga. Tjänsten är på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid. Vill du få en central roll i Söderberg & Haaks fortsatta satsning avseende entreprenad- och lantbruksmaskiner? Vill du arbeta nära kunderna och ha en personalledande roll? Då kan vi ha jobbet för dig. Välkommen med din ansökan så snart som... Visa mer
Poolia söker för rekrytering till Söderberg & Haak i Kungälv en tekniskt kunnig och kundorienterad Verkmästare med ledarförmåga. Tjänsten är på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Vill du få en central roll i Söderberg & Haaks fortsatta satsning avseende entreprenad- och lantbruksmaskiner? Vill du arbeta nära kunderna och ha en personalledande roll? Då kan vi ha jobbet för dig.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du erbjuds en utvecklande och kvalificerad tjänst med många kontaktytor.

I rollen som Verkmästare på Söderberg & Haak Kungälv kommer du att vara den centrala punkten för all service för Komatsu och Bomag i Göteborgsregionen samt en viss del lantbruksmaskiner.

Du leder sju Tekniker och en Verkstadsadministratör.

I dina ansvarsområden ingår främst:

• Direkt kundkontakt (mottagning av jobb, besök hos kunder, marknadsföring) med att ge kunder råd och instruktioner om reparationer samt service av fordon och arbetar kontinuerligt med att upprätthålla goda relationer till kunderna.

• Du kommer att ha personalansvar och arbeta tillsammans med dina service- och utrustningstekniker (fördelning och ledning av arbete, stöd till dina tekniker med instruktioner och anvisningar, vägleda vid felsökning och val av rätt reparationsmetod, samt ansvara för att allt arbete sker effektivt och med hög kvalitet).

• Du ansvarar för att arbetsplatsen hålls ren, att utrustning är i gott skick samt att främja en säker och hälsosam arbetsmiljö där vi följer alla säkerhetsregler.

• Arbeta tillsammans med reservdelssäljare och entreprenadmaskinsäljare för att ”få ihop paketet”.

• Ha ett ekonomiskt och personellt ansvar för avdelningen.

• Arbeta tillsammans med ledning och övriga kollegor för bland annat samordning och gemensamt utnyttjande av de resurser som finns i både personal och verktyg.

Du rapporterar till Servicechefen Entreprenad i Sverige.


Vem är du?
Du har en god teknisk kompetens och det är en fördel om du har arbetat med entreprenadmaskiner.

Du har tidigare arbetat med service- och produktfrågor inom entreprenadsektorn eller närliggande sektor (lastbil, buss etc). Du jobbar troligen redan idag som Verkmästare eller tekniker på entreprenadmaskiner.

Vi vill att du har goda kunskaper inom hydraulik, elektronik och IT/data.

Vidare har du ett intresse för ledarskap och utveckla dina medarbetare. Tidigare personalansvar är meriterande.

Du har också goda kunskaper i engelska och Office-paketet.

Har du tidigare erfarenhet av 5S, Lean och utveckling av processer och rutiner är det en fördel.

För att vara framgångsrik som Verkmästare tror vi att du är kund-, service- och lösningsinriktad. Du är strukturerad, noggrann, ansvarskännande, energisk, social och relationsorienterad i din framtoning. Du knyter många kontakter både internt och externt vilket ställer stora krav på att du är serviceinriktad och professionell i ditt bemötande.

Om verksamheten
Söderberg & Haak grundades 1866 och är i dag en av de största privata aktörerna inom svensk lantbruksmaskin- och entreprenadmaskinhandel. Vi ser oss som ett serviceföretag med uppgift att förse svenska lantbrukare och entreprenörer med teknik som gagnar effektivitet och ekonomi.

Försäljning, service och reservdelsförsörjning sker via ca 35 försäljningsställen från Ystad i söder till Kiruna i norr.

Våra största varumärken är Komatsu, Bomag, Deutz-Fahr, Amazone, Krone och Dal-Bo.

Söderberg & Haak ägs till 100 % av Malmöbaserade Mellby Gård AB, https://mellby-gaard.se/

Läs mer på https://sodhaak.se/ för närmare information om verksamheten. Visa mindre